الف) فارسی
- اخوان، پیمان؛ باقری، روح ا... (1389). مدیریت دانش از ایده تا عمل. تهران: انتشارات آتی نگر.
- افرازه، عباس (1384). مدیریت دانش، مفاهیم، مدلها، اندازهگیری و پیادهسازی، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
- الوانی، سیدمهدی (1371). مدیریت عمومی، چاپ هشتم، تهران: انتشارات نشرنی.
- باقری، سیامک (1386). «تأثیر دانشهای استراتژیک بر موقعیت جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه حصون، تهران، شماره 11، صص 41-18.
- بیان، حسامالدین (1372). آیین مدیریت، چاپ دوم، تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
- توحیدی، ارسطو (1391). «الگویی برای انتخاب مدیران سطوح راهبردی»، فصلنامه مدیریت راهبردی، شماره 11، صص 175-155.
- توکل، محمد (1391). «مدیریت انتقال تکنولوژی با تکیه بر وضعیت ایرانی»، فصلنامه رهیافت، شماره 13.
- تولایی، روحالله (1387). «ارائه مدل بومی مستندسازی تجربیات خبرگان در صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، سال دوم، شماره 5، صص 78-51.
- جاشاپارا، آشوک (1387). رویکردی منسجم بر مدیریت دانش، ترجمه مصطفی کاظمی، مجتبی کفاشان و مرجان فیاضی، چاپ اول، تهران: شرکت تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر.
- جعفریمقدم، سعید (1382). مستندسازی تجربیات مدیران از دیدگاه مدیریت دانش، چاپ اول، کرج: موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو.
- جعفری، مقدم؛ اخوان، پیمان؛ اختری، م (1390). مدیریت دانش: نگاهی جامع بر ابزارها و تکنیکها، تهران: انتشارات موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.
- حسنبیگی، ابراهیم (1390). مدیریت راهبردی، چاپ اول، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
- حسنبیگی، ابراهیم (1390). مبانی و تفکر راهبردی، تهران: انتشارات سمت.
- حمیدیزاده، محمدرضا (1390). برنامهریزی استراتژیک و بلندمدت، تهران: انشارات سمت.
- حمیدیزاده، محمدرضا (1392). سیستمهای هوشمند خبره و تصمیمات راهبردی، چاپ دوم، تهران: دانشگاه دفاع ملی.
- حمیدیزاده، محمدرضا (1392). مدیریت دانش و دانایی، تهران: دانشگاه عالی دفاع ملی.
- دانشآشتیانی، محمدباقر (1389). الگوی طرحریزی راهبردی، تهران: انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی.
- داوری، احمد (1378). «مستندسازی تجربیات مشارکت داخل در ساخت نیروگاهها»، فصلنامه مدیریت و توسعه، دوره اول، شماره 1، صص 12-6.
- دهمشگی، جلال؛ فرهنگی، بابک؛ راهچمنی، ابوالقاسم (1382). کمیسیون تدوین استراتژیک امنیت ملی امریکا، استراتژیک امنیت ملی امریکا در قرن 21، ترجمه انتشارات موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاصر، چاپ سوم، تهران: ابرار معاصر.
- فایرستون، جوزف؛ مارک مک، آل روی (1389). مباحث کلیدی در «مدیریت دانش جدید»، ترجمه احمد جعفرنژاد احمد و خدیجه سفیری، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
- قلیچلی، بهروز (1388). مدیریت دانش، فرآیند خلق، تسهیم و کاربرد سرمایه فکری در کسبوکارها، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
- کاظمی، علیاصغر (1391). نقش قدرت در جامعه و روابط بینالملل، تهران: انتشارات فومس.
- گلستان هاشمی، سیدمهدی (1389). «مدیریت نوآوری جامع»، مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس خلاقیتشناسی سازمانی، تهران: مهندسی و مدیریت نوآوری.
- گلوئیک، ویلیام؛ لارنس آر. جاچ (1374). سیاست بازرگانی مدیریت استراتژیک، ترجمه سهراب خلیلی شورینی، چاپ سوم، تهران: انتشارات یادوارهای کتاب.
- نظافتی، نوید؛ رشیدی، مهسا؛ تقویفرد، محمدتقی (1392). «مقایسه تکنیکهای استخراج دانش و ارائه یک متدولوژی ساختیافته بهمنظور مستندسازی دانش»، فصلنامه چشمانداز مدیریت دولتی، شماره 41.
الف) انگلیسی
- Bennet, Alex and David Bennet (2003), the Partnership between Organizational Learning and Knowledge
- Cooke, J.N. (2005).Knowledge elictitation, Chapter submitted to Handbook of Applied Cognition.
- Cooke, N. (1994). Varieties of knowledge elicitation techniques. International Journal of Human-Computer Studies, 41, 801-849.
- Dalkir, K. (2005), Knowledge management in theory & practice, Elsevier Butterworth-Heinemann, p. 7.
- Dalkir, K. (2005). Knowledge Management in Theory and Practice. Elsevier Publication.
- Davenport, T. H., Lurance, P. (2000). Working Knowledge how organization manage what they know, Harvard Business School,USA.
- David, Fred, R. (1993). Concept of Strategic Mamagement, Macmillan Publishing Company.p5.
- Malhotra, Y. (1998), Knowledge Management in Inquiring Organization, Brint. Com: The Biztech Network.
- Milton, N. (2007). KnowledgeAcquisition in Practice A Step-by-step Guide. Springer-Verlag London.
- Nezafati, N. Afrazeh, A. Khadivar, A. (2007). A method for human driven knowledge acquisition (case study in a petrochemical company), IEEE.
- Sucumar, S. (1999), Technologies for Knowledge Management: Customer – Driven Solution is the Key, Dataquest, Supplement Series, pp: 14-17.
- Zack, M. H. (1999), Developing Knowledge strategy, California Management Review, Vol. 41, No. 3, Spring 1999, pp. 125-145.
- zack, MH. Developing a knowledge strategy, California management review, vol. 41,no.3.pp. 125-45.