الف) منابع فارسی
- ابراهیمقوام، صغری (1390). «مدیریت دانش چالشی نو در نهادینه ساختن نوآوری پلیس»، فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، سال ششم، شماره 20.
- احمدپور دایانی، محمود (1378). کارآفرینی (تعاریف، نظریات و الگوها)، چاپ هشتم، تهران: انتشارات جهرمی.
- احمدی، ابراهیم؛ کراهیمقدم، سیروس؛ رحیمی، فرجالله (1391). تأثیر استراتژیهای مدیریت دانش بر نوآوری و عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان: دانشگاه علوم و تحقیقات.
- الوانی، سیدمهدی (1386). «نقش سرمایه اجتماعی در توسعه مدیریت دانش سازمانی»، فصلنامه علوم مدیریت، شماره 5، صص 70 – 35.
- الیکانی، حامد؛ فکری، رکسانا (1393). «ارائه مدل نوآوری با رویکرد مدیریت دانش در صنایع خودرسازی ایران»، کنفرانس بینالمللی مدیریت در قرن 21، تهران: موسسه مدیران ایدهپرداز پایتخت ویرا.
- الوانی، سید مهدی (1388). مدیریت عمومی، تهران: نشر نی.
- برومند، مجتبی؛ رنجبری، مریم (1388). «اقدامات راهبردی مدیریت منابع انسانی و عملکرد نوآوری با تأکید بر نقش مدیریت دانش»، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال ششم، شماره 24.
- تقیزاده، هوشنگ (1389). «بررسی میزان بکارگیری فرایند مدیریت دانش در یک سازمان خدماتی»، فصلنامه فراسوی مدیریت، سال سوم، شماره 12، صص 48 – 33.
- حسنبیگی، محسن (1389). ارایه عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش بهمنظور افزایش خلاقیت و یادگیری سازمانی در شرکت فرودگاه های کشور، پایاننامه کارشناسیارشد.
- دانپورت، تامس اچ؛ پروساک، لارنس (1379). مدیریت دانش، ترجمة دکتر حسین رحمانسرشت، چاپ اول، تهران: نشر ساپکو.
- دلیرپور، مصطفی؛ یعقوبی، سعید (1392). «ارائه مدلی برای بررسی تأثیر مدیریت دانش بر یادگیری سازمانی و نوآوری»، دهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع، تهران: انجمن مهندسی صنایع ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
- رابینز، استیفن (1369). مبانی رفتار سازمانی، ترجمه دکتر قاسم کبیری، چاپ اول، تهران: مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
- رادینگ، آلن (1383). مدیریت دانش (موفقیت بر اقتصاد جهانی مبتنیبر اطلاعات)، ترجمه محمدحسین لطیفی، تهران: انتشارات سمت.
- زارعی، محمد (1385). «نوآوری در سازمانهای دانشی»، فصلنامه صنعت بیمه، شماره 65.
- سعیدیکیا، مهدی (1385). اصول و مبانی کارآفرینی، تهران: نشر کیا.
- سنیمان، ریتا؛ مفیدی، هامیلتون (1385). «استفاده از اینترانت بهعنوان ابزاری برای مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاهی»، ترجمه علیرضا اسفندیاری مقدم و فاطمه ذاکری فرد، فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، شماره 2، صص 217-198.
- طالببیدختی، عباس؛ انوری، علیرضا (1383). «خلاقیت و نوآوری در افراد و سازمانها»، ماهنامه تدبیر، شماره 152، سال پانزدهم.
- طالقانی، غلامرضا؛ انواری، علی؛ افتخاری، لیلا (1391). «رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی در یک شرکت بیمه»، پژوهشنامه بیمه، دوره 27، شماره 1.
- عالی، صمد (1380). «مدیریت خلاقیت و نوآوری در سازمان»، ماهنامه تدبیر، شماره 114.
- قاسمی، سیداحمدرضا (1380). «تحول فرهنگ سازمانی و استراتژیهای کنترل»، ماهنامه تدبیر، شماره 115.
- قلیچلی، بهروز (1388). مدیریت دانش، تهران: انتشارات سمت.
- گلستان هاشمی، سیدمهدی (1390). «خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه»، فصلنامه رهیافت، شماره 26.
- محمدی، یوسف؛ محبی، علی؛ محمدی، یحیی (1392). «الگوی بهکارگیری قابلیتهای مدیریت دانش در دانش آفرینی و نوآوریهای پلیسی»، فصلنامه آموزش در علوم انتظامی، سال اول، شماره 1.
- میرفخرالدینی، حیدر؛ حاتمینسب، سیدحسن؛ طالعیفر، رضا (1389). «مدیریت دانش، نوآوری دانش و عملکرد نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط»، فصلنامه چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 2.
- نقیزاده، شعبان الهی (1389). «مدیریت دانش فن نوآوری، چارچوبی جدید برای مدیریت یکپارچه دانش. فنآوری و نوآوری»، فصلنامه توسعه تکنولوژی، سال دوم، شماره 12.
- دهقان نجم، منصور (1389). «مدیریت دانش و نقش آن در نوآوری سازمانی»، ماهنامه مهندسی خودرو و صنایع وابسته، شماره 10.
- یوسفی، احسان؛ فیضی، جعفرصادق؛ سلیمانی، محمد (1391). «بررسی میزان تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری»، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، سال اول، شماره 3.
ب) منابع انگلیسی
- Bhatt, G. D. (2001). "Knowledge management in organizations: examining the interaction between technologies, techniques, and people", journal of knowledge Management, Vo1.5, No.1, pp. 68-75.
- Carolina Lopez-Nicolas, Angel L. Mero no Cerdan. (2011), Strategic Knowledge management, innovation and performance, International Journal of Information Management 31. 502-509.
- Dalker,k (2005) knowledge management in theory & practice, Elsevier butter worth Heinemann.
- Davenport, T. H. & L. Prusak. (1998). "Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know", Boston, MA: Harvard Business School Press.
- Hall, B.H. and J. Mairesse. (2006). Empirical studies of innovation in the knowledge driven economy, Economics of Innovation and New Technology, p. 296.
- Hamalainen, T. J. & Heiskala, R., (2007). Social Innovations, Institutional Change and Economic Performance: Making Sense of Structural Adjustment Processes in Industrial Sectors, Regions and Societies. bodmin: Edward Elgar Publishing.
- Howells, J (1996). Tacit Knowledge, Innovation and Technology Transfer, in: TechnologyAnalysis & Strategic Management, 8(2), 91-106.
- Kamasak, R; Bulutlar, F. (2010). The influence of Knowledge sharing on innovation, European Business Review, vol. 22 No. 3, pp. 306-317.
- Mu ra, M.; Lettieri, E.; Radaelli, G. & Spiller, N. (2013). Promoting Professionals’ Innovative Behaviour Through Knowledge Sharing: The Moderating Role of Social Capital. Journal of Knowledge Management, 17(4), pp. 527-544.
- Nonaka, I.A (1994). dynamic theory of organizational knowledge creation, Organization Scienc,14-37.