Designing the system of Ideal topics and the curriculum of strategic management of authority and cultural security

Document Type : Original Article

Authors

1 . Ph.D. Student of Strategic Cultural Management of Supreme National Defense University (responsible author), Email: m.mazinani@sndu.ac.ir

2 . Associate Professor of Strategic Management Faculty of Supreme National Defense University.

3 Ph.D. Student of Strategic Cultural Management of Supreme National Defense University.

4 Ph.D. Student of Strategic Cultural Management of Supreme National Defense University

Abstract

The purpose of the article is to explain the necessity and design of a trend titled "Cultural Authority and Security" as one of the possible and necessary educational trends for the field of strategic cultural management. Today, with the development of academic fields that focus on culture with study, policy-making, management and planning approaches, the discussion of the necessity and manageability of this field has not gained much importance, and these approaches are a sufficient indication of such a necessity.
For trend design, there are extensive theoretical and practical backgrounds at three levels: global, national, and intra-organizational (National Defense University and Higher Research Institute). This background is used for exploitation using the content analysis method in the axes that are ultimately and mystically of interest for the design of any university educational direction or field, i.e. educational goals and subjects and headings, analysis and in the expert group consisting of professors of the cultural department of the School of Strategic Cultural Management, professors Guide and consultant of group study and students of the 7th course of cultural strategic management, based on the model of "attractiveness of discussion" and "educational feasibility of topics", prioritized, educational structure in the form of a curriculum consisting of main and specialized courses, systematized and approved Validity was provided to the experts through an expert questionnaire, which confirmed the necessity and correctness of the content and structure of the content.

Keywords


  •  

    • آشنا، حسام‌الدین و همکاران (1397)، از سیاست گذاری تا سنجش فرهنگی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
    • ابراهیمی، مرتضی (1393)، بررسی ضرورت‌های مطالعات میان‌رشته‌ای در حوزه علوم انسانی، فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای(6)2، 32-19.
    • امامی، سیدمجتبی؛ ذوالفقارزاده، محمدمهدی؛ خصاف مفرد، حسین (1391)، آموزش میان رشته ای مدیریت دولتی در ایران: الزامات برنامه‌ریزی درسی، فصلنامه مطالعات میان رشته‌ای در علوم انسانی(4)4، 143-107.
    • برزگر، ابراهیم (1387)، تاریخچه، چیستی و فلسفة پیدایی علوم میان‌رشته‌ای، فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی(1)1، 57-36.
    • خورسندی طاسکوه، علی (1387)، گفتمان میان رشته ای دانش، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی،
    • خورسندی طاسکوه، علی (1388)، نوع گونه‌شناختی در آموزش و پژوهش میان‌رشته‌ای، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی(1)4، 83-57.
    • داورپناه، محمدرضا (1383)، روابط میان رشته‌ای در علوم انسانی: تحلیلی استنادی، مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی،: 36-36-17.
    • رپکو، آلن. (1396 پژوهش میان‌رشته‌ای: نظریه و فرآیند، ترجمه: محسن علوی پور، مجید کرمی، هدایت الله اعتمادی زاده و علی اکبر نورعلیوند، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی واجتماعی.
    • رحمانی، جبار (1392)، فرهنگ شناسی: میان رشتگی و علم انسان شناسی، مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی(5)3، 19-1.
    • رضایی، محمد؛ کاظمی، عباس؛ ناظرفضیحی، آزاده (1390)، مطالعات فرهنگی و آینده علوم اجتماعی در ایران، مطالعات فرهنگی ایرانی: انواع و آسیب ها، برگ فرهنگ، 59-36.
    • ساروخانی، باقر (1388)، روش های تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
    • سلیمی، جمال؛ ملکی، حسن (1389)، طراحی برنامه درسی میان رشته ای در حوزه آموزش عالی، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی(2)4، 68-39.
    • سلیمی، لادن؛ کشتی آرای، نرگس؛ فتحی واجارگاه، کوروش (1393)، تبیین سیر تحول و اصلاح نظام برنامه درسی آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی در ایران، دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 73-52.
    • سیمبر، رضا (1393)، مبانی هستی‌شناسی مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران، آفاق امنیت، سال هفتم، شماره بیست و دوم، 26-5.
    • شعبانی ورکی، بختیار؛ بابادی، امین (1393)، تکثر رشته ای؛ علیه فهم رایج از همکاری رشته ها، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی(7)1، 25-1.
    • فاضلی، نعمت‌ا‌‌له (1392)، رشته های دانشگاهی: کارکردها، کژکارکردها و تحولات، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی(6)1، 30-1.
    • فرهی بوزنجانی، برزو (1383)، ارزیابی جایگاه دوره های آموزشی مدیریت فرهنگی در کشور، تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی(کمیسیون فرهنگی).
    • فقیهی، ابوالحسن؛ علیزاده ثانی، محسن (1386)، بحران هویت در رشته مدیریت دولتی: چالشها و پاسخها، فصلنامه علوم مدیریت ایران(2)6، 47-25.
    • قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور (1396، 01 21)، روزنامه رسمی، بازیابی از روزنامه رسمی:
    • DASTOOR.IR
    • کاظمی، عباس؛ حاج حسینی، محبوبه (1395)، مطالعات فرهنگی دانشگاهی در ایران. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
    • کنوبلاخ، هوبرت (1390)، مبانی جامعه شناسی معرفت. تهران: نشر نی.
    • کلاین، جولی تامسون. (2010)، فرهنگ میان رشته ای در آموزش عالی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
    • گال، مردیت دامین ؛ بورگ، والتر و گال، جویس. (1392)، روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (ا. نصر، و. دیگران، مترجم) تهران: سازمان مطالعه و تدوین علومانسانی دانشگاه‌ها(سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی؛ دانشگاه شهید بهشتی.
    • محمدپور، احمد (1392). روش تحقیق کیفی ضد روش، تهران: جامعه‌شناسان.
    • معتمدی، اعظم و همکاران (1397)، سیر تحول گونه شناسی پژوهش میان رشته‌ای: مطالعه‌ای تاریخی ـ تبارشناسانه، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی(11)1، 32-1.
    • مهرمحمدی، محمود (1388)، ملاحظات اساسی در باب سیاست گذاری توسعه علوم میان رشته ای در اموزش عالی از منظر فرآیند تکوین، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی(1)3، 18-1.
    • مهرمحمدی، محمود؛ کیدوزی، امیرحسین (1389)، شاخص های ارزیابی کیفیت میان رشته ای های دانشگاهی؛ ابزاری برای برنامه‌ریزی، فصلنامه مطالعات میان رشته اى در علوم انسانی(2)2، 112-89.
    • وبگاه دانشگاه عالی دفاع ملی. (1399). بازیابی از:
    • https://sndu.ac.ir/fa/page/13/%D9%85%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA
    • نیلی احمدآبادی، محمدرضا (1387)، جایگاه علوم میان رشته ای از نظر مباحث علوم تربیتی، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی(1)1،35-19.
    • وبگاه دانشگاه عالی دفاع ملی. (1399). بازیابی از:
    • https://sndu.ac.ir/fa/page/14/%DA%86%D8%B4%D9%85- %D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2
    • هال، جان.آر؛ نیتس، مری.جو. (1390)، فرهنگ از دیدگاه جامعه شناختی، (ف. مجیدی، مترجم) تهران: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، انتشارات سروش.
    • یعقوب نژاد، محمدهادی (1393)، سازمان‌دهی علوم انسانی اسلامی: نیازی میان رشته‌ای، مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی(6)2، 137-111.