%0 Journal Article %T مقاله پژوهشی:تدوین الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور %J مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی %I دانشگاه عالی دفاع ملی ناشر: دانشگاه عالی دفاع ملی %Z 2588-7467 %A خرمشاد, محمد باقر %A دهقان, نبی اله %A چهاردولی, عباس %A دهشیری, محمدرضا %A حجتی, احسان‌الله %D 2019 %\ 11/22/2019 %V 3 %N 11 %P 161-206 %! مقاله پژوهشی:تدوین الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور %K الگوی راهبردی %K بازاریابی محصولات فرهنگی %K نظام جمهوری اسلامی ایران %R %X اگرچه محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برخی مناسبت­ها از جایگاه و استقبال مناسبی در بین مردم دیگر کشورها روبرو می‌شود، لیکن بسیاری از محصولات فرهنگی ایران هنوز نتوانسته جایگاه ثابت و دائمی داشته باشد. این امر می‌تواند با ایجاد نیاز در مخاطبین و یا پاسخ به نیازهای آنان از طریق یک الگوی راهبردی بازاریابی، عملیاتی گردد. برهمین‌اساس، هدف این تحقیق دستیابی به الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و شناسایی ابعاد، مولفه­ها و شاخص­های موثر بر آن، اولویت­بندی و اعتبارسنجی آن­ها و تعیین روابط میان ابعاد، مولفه­ها و شاخص­ها می­باشد. این تحقیق از نوع پژوهش کاربردی توسعه­ای است و از روش آمیخته که ترکیبی از روش کمی وکیفی می باشد، استفاده شده­است. بدین منظور و با بررسی مبانی نظری اسناد بالادستی و غیره و به روش استقرا شاخص­هایی احصا شد و سپس جهت تکمیل شاخص­ها با ۴۵ نفر از خبرگان با ویژگی‌های خاص مصاحبه به عمل آمد و پس از رسیدن به اشباع نظری مجموعه شاخص­ها در ۱۲ مولفه و 4 بعد قرار داده شد. سپس با بررسی صحت رابطه میان ابعاد، مولفه­ها و شاخص­ها و همچنین میزان اهمیت و رابطه میان آنها، با استفاده از ۳۴۵ پرسشنامه اخذ شده از دست‌اندرکاران و صادرکنندگان و مطلعین امر صادرات محصولات فرهنگی وضعیت موجود و مطلوب شاخص­ها بدست آمد. %U https://issk.sndu.ac.ir/article_897_41bfca55722fc8e47b7f49d5fb3b6835.pdf