@article { author = {nejati, mostafa and chahardoli, abbas}, title = {Strategies of Knowledge Management Development in Ministry of Industry, Mine and Trade (Case Study: Industry, Mine and Trade Organization in Yazd Province)}, journal = {Interdisciplinary Studies on Strategic Knowledge}, volume = {3}, number = {12}, pages = {273-306}, year = {2020}, publisher = {Faculty Strategic Management}, issn = {2588-7467}, eissn = {2980-8219}, doi = {}, abstract = {Knowledge management strategies determine the ways to achieve the goals of knowledge management. The purpose of this article is to present appropriate strategies for implementing knowledge management in the context of information technology in the Ministry of Industry, Mine and Trade "Case Study in Yazd Province Industry, Mine and Trade Organization". The type of applied-developmental research was three-level exploratory mixed method. The specific statistical population of this study was 8 people and the number of general population 80 people were determined by PLS method. Data analysis was done in descriptive statistics using Excel, SPSS25 software, and in the inferential statistics section due to low data volume and quadratic structures (present) SMART-PLS was used. To analyze the data, out of 85 distributed questionnaires, 80 returned questionnaires were analyzed using SMART PLS software. The research findings showed that the GOF index of this model is 0.76, which indicates strong fit of the research model and proved the validity, reliability and suitability of the model. In this research, it was found that there is a significant relationship between structural, behavioral, enabling and contextual components of knowledge management strategic plan in the information technology context in the mentioned organization and the practical dimension and between the structural and behavioral components of knowledge management strategic plan and theoretical dimension has it. In this study, after analyzing the current and desirable status of the gap between them, strategic recommendations were made to fill the gap}, keywords = {Knowledge management,Information Technology,Knowledge Management Strategic Plan,Structural,Behavioral,Enabling,Platform,Orientation and Background}, title_fa = {مقاله پژوهشی:راهبردهای توسعه مدیریت دانش در وزارت صنعت، معدن و تجارت (مطالعه موردی: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد)}, abstract_fa = {راهبردهای مدیریت دانش راه‌های رسیدن به اهداف مدیریت دانش را تعیین می‌کند. هدف این مقاله ارائه راهبردهای مناسب جهت پیاده‌سازی مدیریت دانش در بستر فنآوری اطلاعات در وزارت صنعت، معدن و تجارت «مطالعه موردی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد» است. نوع تحقیق کاربردی – توسعه‎ای بوده از روش آمیخته اکتشافی سه سطحی استفاده شد. تعداد جامعه آماری خاص این تحقیق 8 نفر و تعداد جامعه آماری عام 80 نفر از روش PLS تعیین گردیدند. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش آمار توصیفی استفاده از نرم‌افزار‌های Excel,SPSS25 و در بخش آمار استنباطی با توجه به حجم کم داده و وجود سازه‌های درجه دوم(مکنون) از SMART-PLS استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از بین 85پرسشنامه توزیع شده 80 پرسشنامه بازگردانده شده به کمک نرم‌افزار SMART PLS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌های تحقیق نشان داد که شاخص GOF این مدل، 0.76 است که نشان دهنده برازش قوی مدل تحقیق داشته و روایی و پایایی و مناسب بودن مدل را اثبات کرد. در این تحقیق مشخص شد بین مولفه‌های ساختاری، رفتاری، توانمندساز و بستر‌ساز طرح راهبردی مدیریت دانش در بستر فناوری اطلاعات در سازمان یادشده و بعد عملی و بین مولفه‌های جهت‌ساز و زمینه‌ساز طرح راهبردی مدیریت دانش و بعد نظری رابطه معنی‌داری وجود دارد. در این پژوهش پس از تحلیل وضع موجود و مطلوب شکاف بین آنها را تعیین و برای پر کردن شکاف‌ها توصیه‌های راهبردی ارائه شد.}, keywords_fa = {راهبرد,مدیریت دانش,توسعه مدیریت دانش,ساختاری,رفتاری,توانمندساز,بستر‌ساز,جهت‌ساز و زمینه‌ساز}, url = {https://issk.sndu.ac.ir/article_970.html}, eprint = {https://issk.sndu.ac.ir/article_970_f5a7c49ae36a9f6cc551acd0bf47a823.pdf} }